Vistas de página en total

miércoles, 15 de junio de 2011

The World Customs Organization will be holding its Open Day for Trade at its headquarters in Brussels, Belgium from 27 to 28 June 2011.

Brussels, 25 March 2011.
Dear Sir, Dear Madam,
It is a great pleasure to invite you to participate in the Open Day for Trade that
will be held at the World Customs Organization (WCO) in Brussels, Belgium, from 27 to 28
June 2011. The draft programme is attached for your convenience.
This important event will allow private sector participants to meet and learn
more about the dynamics of WCO initiatives, activities, tools and instruments. The
audience will comprise global, regional and national economic operators, trade
associations and chambers of commerce, research institutions, consultancies, legal
representatives and other interested international trade stakeholders.
The purpose of this event is to encourage Customs and business experts to
continue sharing mutually beneficial knowledge and experiences in order to create a vital
Customs-Business knowledge network. It will also provide participants with the opportunity
to express business needs and expectations on core Customs issues as well as share
their knowledge, know-how and expertise with others.
WCO experts will brief participants on the Organization's work programme and
strategic direction while highlighting some of the key challenges facing international trade.
These sessions will be interspersed by presentations from the WCO's six regions which
will provide insight into regional developments and include keynote addresses from top
business leaders and WCO partners that will add exceptional value to the event.
The event is open to all interested participants. Registration is free, no fees are
payable, and simultaneous interpretation into English and French will be provided, as well
as lunch and a networking cocktail. To consult the programme or register online, visit
www.wcoomd.org/event.htm or email openday2011@wcoomd.org for more information.
We look forward to welcoming you to the WCO Open Day for Trade and hope
that you will join us in Brussels on this very special occasion in which we open our doors to
the wider business community.
Yours faithfully,
Kunio Mikuriya.



Bruxelles, le 25 mars 2011.
Madame, Monsieur,
J’ai l’immense plaisir de vous inviter aux Journées Portes ouvertes pour le
commerce, qui se tiendront à l’Organisation mondiale des douanes (OMD) à Bruxelles,
Belgique, les 27 et 28 juin 2011. Vous trouverez ci-joint le programme préliminaire.
Pour les participants issus du secteur privé, cet événement majeur sera
l’occasion de se réunir et d’en apprendre davantage sur les rouages des initiatives, activités,
outils et instruments de l’OMD. Ces Journées s’adressent à des opérateurs économiques
mondiaux, régionaux et nationaux, à des associations professionnelles et chambres de
commerce, instituts de recherche et sociétés de conseil, ainsi qu’à des représentants légaux
et autres parties prenantes au commerce international intéressées.
Cet événement a pour objectif d’encourager les experts de la douane et des
entreprises à continuer de partager des connaissances et expériences qui leur apportent des
avantages mutuels, afin de créer un réseau de connaissances douane-entreprises d’une
importance capitale. Ces Journées permettront également aux participants d’exposer leurs
besoins et leurs attentes en ce qui concerne des questions douanières essentielles et de
partager leurs connaissances, leur savoir-faire et leurs compétences.
Des experts de l’OMD présenteront le programme de travail de l’Organisation
ainsi que ses orientations stratégiques, tout en mettant l’accent sur certains défis majeurs
auxquels est actuellement confronté le commerce international. Les sessions seront
entrecoupées de présentations émanant des six régions de l’OMD et expliquant les évolutions
régionales. Des dirigeants de grandes entreprises et partenaires de l’OMD prononceront
également des discours d’orientation générale, ce qui ajoutera une dimension exceptionnelle
à l’événement.

No hay comentarios: